In de studio van het Teaching & Learning Lab kun je kennisclips, korte video’s, webinars of andere video’s voor je onderwijs opnemen. Dit kan onder begeleiding van een operator.
Professionele opnames met operator
Een operator begeleidt je bij de opname, maakt de opname met een professionele camera en belichting en doet de montage van de video ter plekke of achteraf. Naast een eenvoudige opname met een witte of standaard achtergrond, is het ook mogelijk om opnames te maken met een Greenscreen of een Lightboard.
Bekijk ook de mogelijkheden van het Lightboard to go
Wil je een professionele opname met operator maken, óf heb je vragen? Neem dan contact op via tll.studio@uu.nl.
Voorbeeldvideo Lightboard-opname
Op de webpagina van Centre for Academic Teaching and Learning is meer uitleg te vinden over de inzet en toepassing van een lightboard.
Edwin Pos, docent aan de UU, heeft vijf filmpjes opgenomen in de studio van het TLL. Twee met het greenscreen en drie met het lightboard. “Het was voor mij een hele leuke ervaring en ik ga het ook meer toepassen in mijn andere cursussen. Het is zeker een toegevoegde waarde, maar geen vervanging van een college.” Bekijk het filmpje om meer te zien en horen over de ervaringen van Edwin.
Meer weten?
Wil je meer weten over hoe je met kennisclips of korte video’s je onderwijs het beste kunt verrijken? Lees dan verder op de pagina’s Kennisclip en E-Lectures van Educate-it. Bekijk ook onze good practices pagina voor voorbeelden van kennisclips.
Teaching Support
Heb je vragen over het geven van onderwijs? Teaching Support is een nieuwe helpdesk waar alle UU-docenten met hun onderwijsvragen terecht kunnen en waarin alle kennis van de partners in het Centre for Academic Teaching and Learning is gebundeld. Ga voor meer informatie naar http://www.uu.nl/teachingsupport, stuur een mail naar teachingsupport@uu.nl of bel naar 030-2532197. Teaching Support is bereikbaar van maandag t/m vrijdag, van 9.00 tot 17.00 uur. Je wordt geholpen door een docentondersteuner die jou direct kan helpen of die precies weet wie jou met je vraag kan helpen. Je wordt dan direct doorverwezen. Het streven is dat je vraag in een werkdag afgehandeld wordt.