Teaching & Learning Lab

Agenda

9 November 2022
Roulerend tussen alle Future Learning Spaces, waaronder het TLL

Open dag ‘Back to the Future Learning Spaces’

Bij het project Future Learning Spaces wordt niet stilgezeten. Sinds studiejaar ’22/’23 is er weer een nieuwe ruimte met het predicaat FLS, wat inhoudt dat deze ruimte zal ingezet worden voor evaluatie en uitvoering van een nieuwe manier van educatie. Zo staan wij nu op 5 learning spaces, allen distinctief in gebruik en ontwerpfilosofie.

Om deze ruimtes, en wat zij kunnen toevoegen aan jouw onderwijs, beter aan het licht te brengen zal er op woensdag 9 november een interne open dag georganiseerd worden rondom deze ruimtes. Er zal plenair geopend worden in de uitvalsbasis van deze dag, onze nieuwste FLS; de Learning Plaza, waarna er rondleidingen zullen plaatsvinden langs alle FLS. Hier zullen zij toegelicht worden en er op een actieve manier getoond worden wat zij kunnen betekenen voor jou. Deze dag zal in twee delen gegeven worden, er zal een ochtend- en een middagprogramma zijn, dit om zoveel mogelijk geïnteresseerden te bereiken

Maar deze open dag werkt twee kanten op! Wij willen graag zoveel mogelijk feedback van degenen die het meeste af weten van hoe onderwijs gegeven kan worden: de docenten. Loop jij altijd tegen dezelfde limitaties op in het geven van onderwijs, en weet je hoe deze op te lossen zijn? Kom dan zeker een kijkje nemen en help ons het onderwijs verbeteren! Mocht je helaas niet beschikbaar zijn deze dag, zijn wij ook altijd te bereiken op onze mail voor deze ideeën.

Dit project stamt uit het oogpunt dat de kwaliteit van onderwijs zich niet in moet schikken op de beschikbare onderwijslocaties, maar dat juist onderwijslocaties zich moeten aanpassen op hoe onderwijs het best gegeven kan worden. Waar wellicht de ene studie baat heeft bij een traditionele vorm van een hoorcollege, heeft wellicht een college over klassieke filosofen meer impact als deze in een klassiek amfitheater wordt gehouden, een college over de intriges van de helende effecten van verscheidene plantensoorten meer impact als dit gebeurt in die sectie van de Botanische Tuinen of een college programmeren meer impact als dit niet gebeurt via het aflezen van een powerpoint, maar op een actievere manier.

Ben je door dit bericht nou nieuwsgierig geworden naar deze open dag? Vul dan het bijgevoegde interesseformulier bij om updates te krijgen over het uiteindelijke schema van deze dag!

Deze interne open dag is georganiseerd door Future Learning Spaces, onderdeel van EduCAT.

Interesse aangeven kan via dit formulier, je zult dan op de hoogte geworden van het uiteindelijke schema!