Teaching & Learning Lab

Nieuws

Kennisclips Public Science Communication

In het kader van de cursus Public Science Communication van het Freudenthal Instituut hebben masterstudenten in het TLL kennisclips gemaakt. Het gaat om eindproducten van een groepsopdracht. Door de gehanteerde feedbackprocedure zijn de studenten zich bewust van overgebleven didactische verbeterpunten.

Bekijk de filmpjes van de beste kennisclips met een specifieke doelgroep:

Negatieve effecten van cafeïne
Door: Mirjam Adams, Fee Romunde
Doelgroep: 18-25 jaar algemeen publiek
(2018)
Rauwvleesvoeding voor je huisdier
Door: Nikki Hofman, Freek van Bree, Linde van Schalkwijk
Doelgroep: (Toekomstige) huisdiereigenaren (2018)
Extinctievortex
Door: Judith Algra, Bas van Boekholt
Doelgroep: 5- en 6-vwo met biologie
(2018)
Bioprinting
Door: Taylor Early & Vivian Lehmann
Doelgroep: BA, MA en PhD- studenten
(2018)
Sponges
Door: Tamara Notenboom & Aike Vonk
Doelgroep: Kinderen 8+
(2018)
Temperatuurhistorie uit IJskernen
Door: Johan Korten, Isolde Glissenaar
Doelgroep: VO
(2017)
Hersensignalen: van gedachte tot handbeweging
Door: Myrna Kelfkens, Natalie van Dis
Doelgroep: VO
(2017)
Black Box Science
Door: Robert Buisman, Mardie Vermunt, Luuk Stel
Doelgroep: VO
(2017)